Umiędzynarodowienie poradnictwa zawodowego

Umiędzynarodowienie poradnictwa zawodowego

Celem wizyty jest poznanie islandzkiego modelu poradnictwa zawodowego i przeniesienie jego elementów do pracy biura karier, programu wsparcia studentów zagranicznych i programu studiów podyplomowych dotyczących poradnictwa zawodowego . Obecnie nie ma międzynarodowych studiów podyplomowych a program wsparcie studentów wymaga udoskonalenia. Uczestnikami będą 2 pracownicy Działu Współpracy Międzynarodowej. Podejmowanie działania pozwolą stworzyć plan umiędzynarodowienia poradnictwa zawodowego. Stosowana metodologia –obejmuje pracę warsztatową i elementy stażu towarzyszącego. Przewidywane rezultaty: kadra przygotowana do pracy w oparciu o stworzony plan, materiał dotyczący islandzkiego modelu poradnictwa zawodowego. Wpływ projektu zaznaczy się w modernizacji: programów wspierających studentów zagranicznych, pracy biura karier i oferty studiów podyplomowych. Korzyści długoterminowe obejmą pracowników biura karier, studentów zagranicznych i słuchaczy studiów podyplomowych.

Inny wymiar nauczania

Celem wizyty jest stworzenie systemu pozwalającego na włączenie tematyki zrównoważonego rozwoju i włączenia społecznego do wybranych kierunków studiów. Obecnie tylko 2 kierunki posiadają te zagadnienia w swoich programach. Uczestnikami będą 2 pracownicy Działu Współpracy Międzynarodowej. Podejmowanie działania będą zmierzać do stworzenia systemu wsparcia dla wykładowców pracujących nad modernizacją programów kształcenia. Stosowana metodologia –obejmuje pracę warsztatową, case study, metodę projektową. Przewidywane rezultaty: kadra przygotowana do pracy w oparciu o stworzony system, materiał szkoleniowy poświęcony zrównoważonemu rozwojowi i włączeniu społecznemu, plan wymian wykładowców. Wpływ projektu zaznaczy się w modernizacji programów nauczania i rozwoju współpracy między partnerami. Korzyści długoterminowe obejmą studentów mogących skorzystać ze zmodernizowanych programów stanowiących inny wymiar nauczania.

Leki biopodobne w Norwegii – lekcja dla Polski

Celem projektu jest zaproponowanie ustawodawcy polskiemu propozycji zmian przepisów w zakresie leków biopodobnych w oparciu o doświadczenia norweskie. W ramach projektu realizowanego przez dwóch pracowników naukowych z WPiA UKSW oraz wybranych pracowników Norweskiej Agencji Leków planuje się: 1) zidentyfikowanie obowiązującego w Norwegii modelu prawnego leków biopodobnych oraz 2) sformułowanie postulatów zmian legislacyjnych dla ustawodawcy polskiego. Projekt będzie realizowany przy zastosowaniu metody komparatystyczno – analitycznej. Rezultatami badania (długoterminowymi korzyściami) będą przede wszystkim: 1) identyfikacja obecnego modelu prawnego leków biopodobnych w Norwegii dla odbiorcy polskiego, 2) opracowanie koncepcji modelu prawnego leków biopodobnych dla Polski, 3) istotne zwiększenie liczby pacjentów poddawanych terapiom biologicznym w Polsce przy zastosowaniu leków biopodobnych.

Inspiracje kluczem sukcesu

Projekt zakłada wizytę studyjną w firmie Smart Kompetense w Norwegii. Przewidziany jest wyjazd 5 osób, które zajmują kluczowe stanowiska w firmie. Założenia projektu opierają się na wymianie dobrych praktyk, porównaniu programów kształcenia a także na nawiązaniu długofalowej współpracy pomiędzy firmami. Głównym celem wizyty studyjnej jest wzmocnienie potencjału kadry pracującej w obszarze edukacji poprzez zapoznanie się z ofertą innowacyjnych kursów oraz metodologią działalności placówki edukacyjnej działającej na terenie Norwegii a także wypracowanie wspólnych rozwiązań pod kątem edukacji dotyczącej systemu opieki społecznej nad dziećmi. W trakcie mobilności uczestnicy przez 3 dni zapoznają się z działalnością norweskiej firmy i wymienią dobre praktyki. Poruszone zostaną tematy dotyczące dalszej wspólnej współpracy polegające m.in na uzupełnieniu ofert edukacyjnych, które dotychczas były prestiżowe u partnerów.

Dobre praktyki w nauce,administracji i projektach na Uniwersytecie Islandzkim

Celem wizyty jest określenie możliwych wspólnych obszarów współpracy międzynarodowej pomiędzy UKSW a Uniwersytetem Islandzkim zmierzającej do wspólnego aplikowania o dofinansowanie projektów finansowanych ze źródeł zew.(norweskich/UE/Horyzont 2020) w obszarach ustalonych podczas 3 wizyty studyjnej.Grupa uczestników wizyty to 4 pracowników etatowych UKSW:pracownicy naukowi WNHiS i administracyjni. Uniwersytet Islandzki przedstawi dobre praktyki w zakresie m.in.: finansowania i współpracy międzynarodowej w projektach, w tym również z komponentem ponadnarodowym oraz infrastrukturalnych; wsparcia w ubieganiu się o dotacje. Uczestnicy zapoznają się ze strukturą zarządzania Uniwersytetu Islandzkiego w tym m.in. Działu Nauki i Innowacji. Wizyta studyjna pomoże rozwijać umiejętności językowe oraz podniesienie kompetencje wymagane na zajmowanym stanowisku pracy. Wartością dodaną będzie poszerzenie wizerunku UKSW na arenie międzynarodowej.

Partnerstwo Warszawa-Oslo: wizyta studyjna w celu wymiany doświadczeń w zakresie poprawy jakości oferty edukacyjnej i finansowania oświaty.

Projekt dotyczy organizacji wizyty studyjnej przedstawicieli Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy w osobach Dyrektorów Biura Edukacji oraz pracowników merytorycznych w mieście Oslo. Wizyta studyjna odbędzie się wiosną 2020 roku. Celem głównym projektu jest niwelowanie różnic społeczno-ekonomicznych w obszarze edukacji w obrębie EOG. Na bazie doświadczeń wynikających z organizacji wizyty studyjnej, wnioskodawca zaimplementuje bądź stworzy rozwiązania zmierzające do poprawy jakości oferty edukacyjnej m.st. Warszawy, przy jednoczesnym efektywniejszym zarządzaniu posiadanymi zasobami finansowymi przeznaczonymi na oświatę. Dodatkową korzyścią wynikającą z realizacji projektu będzie nawiązanie partnerskich relacji z przedstawicielami miasta Oslo w obszarze oświaty, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na realizację kolejnych projektów edukacyjnych. Projekt oddziaływał będzie na mieszkańców Warszawy, w tym przede wszystkim uczniów, nauczycieli i pracowników oświatowych.

Innowacyjne metody kształcenia dla wsparcia polskiej edukacji. Kierunek Islandia.

Realizacja proj. wynika z potrzeby poznania autorskiej metody Play to Learn More and SmartEnglish realizowanych w islandzkich szkołach. Metody te w sposób skuteczny wpływają na poprawę jakości nauczania i uczenia się. Projekt wynika z celów Programu Edukacja, tj. przyczynia się do wzmocnienia kapitału ludzkiego i rozwoju bazy wiedzy w Polsce w zakresie stosowania tych innowac.metod kształcenia w wyniku wzmocnienia stos. dwustronnych pomiędzy Polską a Islandią, których efektem jest większa skuteczność kształcenia. Cel ten będzie realiz. poprzez rozwój kadry kształcącej n-li, i zastosowane w/w metod podczas wizyty: job shadowing, dyskusja, warsztaty. Uczestnicy projektu to: 5 n-li konsultantów, którzy kształcą n-li szkół z woj.opolsk. odpowiadający za rozwój edukacji w regionie. Rezultaty: opracowanie projektu partnerskiego w zakresie innowacyjnego kształcenia, wykorzystanie poznanych metod podczas szkoleń dla n-li realizowanych w RZPWE, zamieszczenie materiałów na stronie projektu.

Innowacyjne metody kształcenia dla wsparcia polskiej edukacji. Kierunek Norwegia.

Realizacja proj. wynika z potrzeby poznania innowacyjnych metod kształcenia w szkołach norweskich, które w sposób skuteczny wpływają na poprawę jakości nauczania i uczenia się. Projekt wynika z celów Programu Edukacja, tj. przyczynia się do wzmocnienia kapitału ludzkiego i rozwoju bazy wiedzy w Polsce w zakresie stosowania innowac.metod kształc. w wyniku wzmocnienia stosunków dwustronnych pomiędzy Polską a Norwegią, których efektem jest większa skuteczność kształcenia. Cel ten będzie realiz. poprzez job shadowing,rozmowy, warsztaty. Uczestnicy projektu to: n-le-konsultanci, którzy kształcą nauczycieli z woj.opolsk. i odpowiadają za rozwój edukacji w regionie. Dbając o jakość szkoleń kształcą n-li z interesujących metod motywujących wymagającego ucznia a także ucznia z SPE. Rezultaty: strona internetowa projektu z wypracowanymi materiałami, opracowanie projektu partnersk. w zakresie innowac. kształc., wykorzystanie poznanych metod podczas szkoleń dla n-li prowadzonych w RZPWE.

Edukacja włączająca w muzeum: wymiana doświadczeń edukatorów

Przedmiotem projektu jest wizyta studyjna 5 pracowników Muzeum Wsi Lubelskiej (MWL) w norweskiej instytucji MUSEENE I SØR TRØNDELAG (MiST), zrzeszającej 11 muzeów. Uczestnicy to edukatorzy muzealni i kadra zarządzająca. Temat: EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA W MUZEUM. CELE: rozwój zawodowy pracowników, wymiana doświadczeń, zdobycie wiedzy na rzecz lepszego dostosowania oferty edukacyjnej do osób ze specjalnymi potrzebami i lepszego zarządzania, nawiązanie współpracy dwustronnej. Wizyta wpisuje się w PLANY STRATEGICZNE MWL. Uczestnicy odwiedzą muzea zrzeszone w MiST, spotkają się z pracownikami, wezmą udział w prezentacjach, warsztatach, dyskusjach. W rezultacie podniosą kompetencje zawodowe, językowe, międzykulturowe, poziom wiedzy, doświadczenia z zakresu edukacji włączającej, zacieśni się współpraca dwustronna. Długoterminowo wzmocni się pozycja MWL dzięki potencjałowi wypracowanemu w ramach projektu i nabytemu doświadczeniu, MWL zostanie lepiej dostosowane do osób ze specjalnymi potrzebami.

Pedagogika Rudolfa Steinera w kształceniu nauczycieli XXI wieku

Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, nawiązanie współpracy pomiędzy Rudolf Steiner University College in Oslo, a UMCS w Lublinie oraz opracowanie planu działań naukowo-badawczych, w oparciu o nabyte doświadczenia. Koncepcja projektu zakłada poznanie osobliwości funkcjonowania jednej z norweskich Uczelni, sposobów wykorzystywania odmiennych rozwiązań programowych, metodycznych, przestrzennych i organizacyjnych. Celem jest również wymiana myśli naukowej, będącej podstawową wartością w szkolnictwie wyższym, poznanie tzw. dobrych praktyk, nabycie dodatkowej wiedzy i umiejętności związanych z pedagogiką Rudolfa Steinera. Uczestnikami projektu będzie 2 pracowników naukowo-dydaktycznych i 2 dydaktycznych, zajmujących się problematyką wczesnej edukacji dziecka, w sytuacji zmiany społecznej, kulturowej i oświatowej. Nabyte przez uczestników doświadczenia, przełożą się na poprawę jakości kształcenia, jak również atrakcyjności oferty edukacyjnej.