Celem wizyty jest poznanie islandzkiego modelu poradnictwa zawodowego i przeniesienie jego elementów do pracy biura karier, programu wsparcia studentów zagranicznych i programu studiów podyplomowych dotyczących poradnictwa zawodowego . Obecnie nie ma międzynarodowych studiów podyplomowych a program wsparcie studentów wymaga udoskonalenia. Uczestnikami będą 2 pracownicy Działu Współpracy Międzynarodowej. Podejmowanie działania pozwolą stworzyć plan umiędzynarodowienia poradnictwa zawodowego. Stosowana metodologia –obejmuje pracę warsztatową i elementy stażu towarzyszącego. Przewidywane rezultaty: kadra przygotowana do pracy w oparciu o stworzony plan, materiał dotyczący islandzkiego modelu poradnictwa zawodowego. Wpływ projektu zaznaczy się w modernizacji: programów wspierających studentów zagranicznych, pracy biura karier i oferty studiów podyplomowych. Korzyści długoterminowe obejmą pracowników biura karier, studentów zagranicznych i słuchaczy studiów podyplomowych.
Celem wizyty jest stworzenie systemu pozwalającego na włączenie tematyki zrównoważonego rozwoju i włączenia społecznego do wybranych kierunków studiów. Obecnie tylko 2 kierunki posiadają te zagadnienia w swoich programach. Uczestnikami będą 2 pracownicy Działu Współpracy Międzynarodowej. Podejmowanie działania będą zmierzać do stworzenia systemu wsparcia dla wykładowców pracujących nad modernizacją programów kształcenia. Stosowana metodologia –obejmuje pracę warsztatową, case study, metodę projektową. Przewidywane rezultaty: kadra przygotowana do pracy w oparciu o stworzony system, materiał szkoleniowy poświęcony zrównoważonemu rozwojowi i włączeniu społecznemu, plan wymian wykładowców. Wpływ projektu zaznaczy się w modernizacji programów nauczania i rozwoju współpracy między partnerami. Korzyści długoterminowe obejmą studentów mogących skorzystać ze zmodernizowanych programów stanowiących inny wymiar nauczania.
Celem projektu jest zaproponowanie ustawodawcy polskiemu propozycji zmian przepisów w zakresie leków biopodobnych w oparciu o doświadczenia norweskie. W ramach projektu realizowanego przez dwóch pracowników naukowych z WPiA UKSW oraz wybranych pracowników Norweskiej Agencji Leków planuje się: 1) zidentyfikowanie obowiązującego w Norwegii modelu prawnego leków biopodobnych oraz 2) sformułowanie postulatów zmian legislacyjnych dla ustawodawcy polskiego. Projekt będzie realizowany przy zastosowaniu metody komparatystyczno – analitycznej. Rezultatami badania (długoterminowymi korzyściami) będą przede wszystkim: 1) identyfikacja obecnego modelu prawnego leków biopodobnych w Norwegii dla odbiorcy polskiego, 2) opracowanie koncepcji modelu prawnego leków biopodobnych dla Polski, 3) istotne zwiększenie liczby pacjentów poddawanych terapiom biologicznym w Polsce przy zastosowaniu leków biopodobnych.
Projekt zakłada wizytę studyjną w firmie Smart Kompetense w Norwegii. Przewidziany jest wyjazd 5 osób, które zajmują kluczowe stanowiska w firmie. Założenia projektu opierają się na wymianie dobrych praktyk, porównaniu programów kształcenia a także na nawiązaniu długofalowej współpracy pomiędzy firmami. Głównym celem wizyty studyjnej jest wzmocnienie potencjału kadry pracującej w obszarze edukacji poprzez zapoznanie się z ofertą innowacyjnych kursów oraz metodologią działalności placówki edukacyjnej działającej na terenie Norwegii a także wypracowanie wspólnych rozwiązań pod kątem edukacji dotyczącej systemu opieki społecznej nad dziećmi. W trakcie mobilności uczestnicy przez 3 dni zapoznają się z działalnością norweskiej firmy i wymienią dobre praktyki. Poruszone zostaną tematy dotyczące dalszej wspólnej współpracy polegające m.in na uzupełnieniu ofert edukacyjnych, które dotychczas były prestiżowe u partnerów.
Celem wizyty jest określenie możliwych wspólnych obszarów współpracy międzynarodowej pomiędzy UKSW a Uniwersytetem Islandzkim zmierzającej do wspólnego aplikowania o dofinansowanie projektów finansowanych ze źródeł zew.(norweskich/UE/Horyzont 2020) w obszarach ustalonych podczas 3 wizyty studyjnej.Grupa uczestników wizyty to 4 pracowników etatowych UKSW:pracownicy naukowi WNHiS i administracyjni. Uniwersytet Islandzki przedstawi dobre praktyki w zakresie m.in.: finansowania i współpracy międzynarodowej w projektach, w tym również z komponentem ponadnarodowym oraz infrastrukturalnych; wsparcia w ubieganiu się o dotacje. Uczestnicy zapoznają się ze strukturą zarządzania Uniwersytetu Islandzkiego w tym m.in. Działu Nauki i Innowacji. Wizyta studyjna pomoże rozwijać umiejętności językowe oraz podniesienie kompetencje wymagane na zajmowanym stanowisku pracy. Wartością dodaną będzie poszerzenie wizerunku UKSW na arenie międzynarodowej.
Projekt dotyczy organizacji wizyty studyjnej przedstawicieli Biura Edukacji Urzędu m.st. Warszawy w osobach Dyrektorów Biura Edukacji oraz pracowników merytorycznych w mieście Oslo. Wizyta studyjna odbędzie się wiosną 2020 roku. Celem głównym projektu jest niwelowanie różnic społeczno-ekonomicznych w obszarze edukacji w obrębie EOG. Na bazie doświadczeń wynikających z organizacji wizyty studyjnej, wnioskodawca zaimplementuje bądź stworzy rozwiązania zmierzające do poprawy jakości oferty edukacyjnej m.st. Warszawy, przy jednoczesnym efektywniejszym zarządzaniu posiadanymi zasobami finansowymi przeznaczonymi na oświatę. Dodatkową korzyścią wynikającą z realizacji projektu będzie nawiązanie partnerskich relacji z przedstawicielami miasta Oslo w obszarze oświaty, co w dalszej perspektywie może przełożyć się na realizację kolejnych projektów edukacyjnych. Projekt oddziaływał będzie na mieszkańców Warszawy, w tym przede wszystkim uczniów, nauczycieli i pracowników oświatowych.
Realizacja proj. wynika z potrzeby poznania autorskiej metody Play to Learn More and SmartEnglish realizowanych w islandzkich szkołach. Metody te w sposób skuteczny wpływają na poprawę jakości nauczania i uczenia się. Projekt wynika z celów Programu Edukacja, tj. przyczynia się do wzmocnienia kapitału ludzkiego i rozwoju bazy wiedzy w Polsce w zakresie stosowania tych innowac.metod kształcenia w wyniku wzmocnienia stos. dwustronnych pomiędzy Polską a Islandią, których efektem jest większa skuteczność kształcenia. Cel ten będzie realiz. poprzez rozwój kadry kształcącej n-li, i zastosowane w/w metod podczas wizyty: job shadowing, dyskusja, warsztaty. Uczestnicy projektu to: 5 n-li konsultantów, którzy kształcą n-li szkół z woj.opolsk. odpowiadający za rozwój edukacji w regionie. Rezultaty: opracowanie projektu partnerskiego w zakresie innowacyjnego kształcenia, wykorzystanie poznanych metod podczas szkoleń dla n-li realizowanych w RZPWE, zamieszczenie materiałów na stronie projektu.
Realizacja proj. wynika z potrzeby poznania innowacyjnych metod kształcenia w szkołach norweskich, które w sposób skuteczny wpływają na poprawę jakości nauczania i uczenia się. Projekt wynika z celów Programu Edukacja, tj. przyczynia się do wzmocnienia kapitału ludzkiego i rozwoju bazy wiedzy w Polsce w zakresie stosowania innowac.metod kształc. w wyniku wzmocnienia stosunków dwustronnych pomiędzy Polską a Norwegią, których efektem jest większa skuteczność kształcenia. Cel ten będzie realiz. poprzez job shadowing,rozmowy, warsztaty. Uczestnicy projektu to: n-le-konsultanci, którzy kształcą nauczycieli z woj.opolsk. i odpowiadają za rozwój edukacji w regionie. Dbając o jakość szkoleń kształcą n-li z interesujących metod motywujących wymagającego ucznia a także ucznia z SPE. Rezultaty: strona internetowa projektu z wypracowanymi materiałami, opracowanie projektu partnersk. w zakresie innowac. kształc., wykorzystanie poznanych metod podczas szkoleń dla n-li prowadzonych w RZPWE.
Przedmiotem projektu jest wizyta studyjna 5 pracowników Muzeum Wsi Lubelskiej (MWL) w norweskiej instytucji MUSEENE I SØR TRØNDELAG (MiST), zrzeszającej 11 muzeów. Uczestnicy to edukatorzy muzealni i kadra zarządzająca. Temat: EDUKACJA WŁĄCZAJĄCA W MUZEUM. CELE: rozwój zawodowy pracowników, wymiana doświadczeń, zdobycie wiedzy na rzecz lepszego dostosowania oferty edukacyjnej do osób ze specjalnymi potrzebami i lepszego zarządzania, nawiązanie współpracy dwustronnej. Wizyta wpisuje się w PLANY STRATEGICZNE MWL. Uczestnicy odwiedzą muzea zrzeszone w MiST, spotkają się z pracownikami, wezmą udział w prezentacjach, warsztatach, dyskusjach. W rezultacie podniosą kompetencje zawodowe, językowe, międzykulturowe, poziom wiedzy, doświadczenia z zakresu edukacji włączającej, zacieśni się współpraca dwustronna. Długoterminowo wzmocni się pozycja MWL dzięki potencjałowi wypracowanemu w ramach projektu i nabytemu doświadczeniu, MWL zostanie lepiej dostosowane do osób ze specjalnymi potrzebami.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji kadry dydaktycznej, nawiązanie współpracy pomiędzy Rudolf Steiner University College in Oslo, a UMCS w Lublinie oraz opracowanie planu działań naukowo-badawczych, w oparciu o nabyte doświadczenia. Koncepcja projektu zakłada poznanie osobliwości funkcjonowania jednej z norweskich Uczelni, sposobów wykorzystywania odmiennych rozwiązań programowych, metodycznych, przestrzennych i organizacyjnych. Celem jest również wymiana myśli naukowej, będącej podstawową wartością w szkolnictwie wyższym, poznanie tzw. dobrych praktyk, nabycie dodatkowej wiedzy i umiejętności związanych z pedagogiką Rudolfa Steinera. Uczestnikami projektu będzie 2 pracowników naukowo-dydaktycznych i 2 dydaktycznych, zajmujących się problematyką wczesnej edukacji dziecka, w sytuacji zmiany społecznej, kulturowej i oświatowej. Nabyte przez uczestników doświadczenia, przełożą się na poprawę jakości kształcenia, jak również atrakcyjności oferty edukacyjnej.