Celem projektu jest przygotowanie kompletu materiałów szkoleniowych wspierających zajęcia doradztwa i orientacji zawodowej dla uczniów szkoły podstawowej.
Zajęcia realizowane będą w szkole oraz na nowoczesnym stadionie sportowym Cracovii Kraków.
Stworzone rezultaty, w formie kompletu materiałów dydaktycznych, będą wykorzystywać fascynację uczniów sportem i nowoczesnym obiektem, dzięki czemu uczniowie będą chętnie uczestniczyć w przygotowanych lekcjach.
Zajęcia orientacji zawodowej realizowane na stadionie będą polegać na spotkaniach z praktykami i prezentacji różnych zawodów wykonywanych przez specjalistów na stadionie.
Cały projekt ma za zadanie pomoc uczniom w świadomym wyborze profilu szkoły ponadpodstawowej.
Projekt „Komunikacja budująca zrozumienie” ma na celu opracowanie narzędzi wprowadzających skuteczną komunikację oraz pokojowe i konstruktywne rozwiązywanie sporów i problemów w środowiskach dzieci i młodzież.
Celem projektu jest zmiana kulturowo – społeczna w podejściu do konfliktu i wykształcenie umiejętności skutecznej komunikacji, a w efekcie długofalowym wnoszenie w przestrzeń społeczną nowych wzorców zachowań, umożliwiających konstruktywne podejście do wyzwań oraz zbudowanie systemu zapobiegania problemom w relacjach i ich rozwiązywania w sposób korzystny dla wszystkich stron. Adresatem końcowym projektu są dzieci i młodzież, ponieważ projekt zakłada trwałą zmianę poprzez edukację na najwcześniejszych etapach.
Beneficjentami projektu będą dzieci i młodzież szkolna, nauczyciele, osoby pracujące w domach dziecka i świetlicach środowiskowych, kuratorzy sądowi, asystenci rodzin. Również pośrednio wpłynie on na kadrę szkolną, kadrę ośrodków pracy z dziećmi, asystentów rodzin, etc.
Projekt zakłada stworzenie 3 rezultatów pracy intelektualnej, na przełomie dwóch lat i przy udziale 5 specjalistów, 30 przedstawicieli grup docelowych i pośrednich, przy aktywnej współpracy naszego islandzkiego partnera Art of Living Iceland.
Rezultaty:
1. Pakiet szkoleniowy:
-filmy teoretyczno – praktyczne, pokazy i ćwiczenia z omówieniem narzędzi;
-cykl szkoleń z komunikacji bez przemocy, technik radzenia sobie z emocjami
-Jak użyć narzędzia w pracy zdalnej.
Szkolenia przygotowane dwutorowo: dorosły z dziećmi i młodzieżą, rozwiązywania konfliktów w drodze mediacji rówieśniczych.
2. Podręcznik dla dorosłych zawierający teorie, opisy narzędzi i umiejętności, wskazówki praktyczne z omówieniem różnic w zastosowaniu narzędzi stosownie dla 3 grup wiek. Podręcznik wydrukowany i online.
3. Manual dla dzieci i młodzieży zawierający kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej w postaci komiksów uzupełnionych krótkimi opisami. 3 komiksy dla różnych grup wiek. wydruk i online
Celem projektu jest pokazanie, że szkoła jest miejscem, które przygotowuje do życia w gwałtownie globalizującym się świecie, motywuje do doskonalenia metod uczenia i nauczania, uczy współpracy, inspiruje do działania, umożliwia wymianę doświadczeń. Kluczem jest rozwijanie globalnych kompetencji poprzez włączenie uczniów w działania dotyczące 17 Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ, poszerzenie wiedzy z różnych dziedzin z mądrym i odpowiedzialnym wykorzystaniem nowych technologii. W projekcie podzielonym na 3 fazy, dwie pierwsze dedykowane są nauczycielom, a trzecia uczniom. Projekt zakłada realizację 4 wymian kadry i uczniów pomiędzy szkołami. Uczniowie dołączyli do globalnego projektu Climate Action Project, który zgromadził ponad 3 miliony uczniów z całego świata oraz zaprezentowali działania szkoły w tym zakresie podczas światowego forum Take Action Global.
Celem projektu jest skonstruowanie oferty edukacyjnej wspierającej proces usamodzielniania wychowanków instytucjonalnych form pieczy zastępczej. Wnioskodawca przy wsparciu 2 partnerów z Polski oraz przy współpracy dwustronnej z partnerem z Norwegii stworzy ofertę składającą się z 3 głównych obszarów tematycznych:
– doradztwo zawodowe
– edukacja matematyczno-językowa
– edukacja wspierająca praktyczny wymiar usamodzielniania – podstawy przedsiębiorczości oraz edukacja proekologiczna.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych i kluczowych 40 pracowników sektora edukacji pozaformalnej, w tym:
-10 nauczycieli przedmiotowych z ramienia wnioskodawcy,którzy pracują na rzecz pieczy zastępczej
-9 wychowawców placówki opiekuńczo-wychowawczej “Nasz Dom” z ramienia partnera
-8 pracowników sektora edukacji pozaformalnej – powołana grupa partnerska (po dwóch przedstawicieli z każdej instytucji partnerskich)
-25 wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych z Sopotu, Gdańska, Gdyni objętych wsparciem w postaci udziału w warsztatach upowszechniających.
Bezpośrednimi beneficjentami wsparcia uwzględnionymi we wskaźnikach będą także wychowankowie placówki opiekuńczo-wychowawczej w Rumi- 11 podopiecznych w wieku szkolnym (skalowanie innowacyjnych narzędzi edukacyjnych). Ostatecznymi odbiorcami rezultatów projektowych będą wychowankowie placówki opiekuńczo-wychowawczej, z których oddelegowani są wychowawcy. A także w szerszej skali również pracownicy i podopieczni podmiotów pieczy z obszaru kraju dzięki możliwości wykorzystania materiałów edukacyjnych powstałych w ramach projektu.
Innowacyjny charakter projektu polega na wprowadzeniu „zapożyczonych” z praktyki Partnera z Norwegii metod, do edukacji włączającej. Grupa partnerska będzie odpowiedzialna za stworzenie oferty, która do tej pory nie istniała, co ważne oferty, która dedykowana jest odbiorcom wymagającym szczególnego zmotywowania.
Cele:
-rozwój edukacji włączającej,
-włączanie nowych technologii w edukację, nowych metod edukacyjnych,
-wdrażanie innowacji pedagogicznych,
-rozwój coachingu, doradztwa zawodowego w pieczy zastępczej.
Wprowadzimy nowy przedmiot Zrównoważony rozwój na 10 kierunkach (nauki społeczne i polityczne) na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Opolskim i Uniwersytecie Wrocławskim. W projekcie udział weźmie 10 akademików z ww. uczelni (bezpośredni beneficjenci), partnerzy z 3 uczelni w Islandii i Norwegii i międzynarodowej organizacji z siedzibą na Svalbardzie oraz eksperci z zakresu tematyki zrównoważonego rozwoju (ZR). Końcowymi beneficjentami będą studenci uczęszczający na ww. przedmiot. W wyniku cyklu spotkań, szkoleń w Polsce, Norwegii i Islandii oraz pracy indywidualnej wykładowców opracujemy 10 Kart Przedmiotów, innowacyjny podręcznik multimedialny, zawierający materiały audiowizualne nakręcone także w Islandii i Norwegii, i rekomendacje dot. szerokiego wprowadzania edukacji z zakresu ZR w kształceniu studiów humanistycznych (roześlemy je do 30 uczelni w kraju). Osiągnięcia projektu będą promowane m.in. podczas ogólnopolskiej konferencji uniwersyteckiej i Festiwalu Filmów HumanDOC.
Polski system edukacji osób z niepełnosprawnością intelektualną (ONI) zabezpiecza potrzeby tej grupy do 24 r.ż., po ukończeniu szkoły osoby te zostają bez należytego wsparcia, a system w którym się kształcili nie przygotował ich dostatecznie do samodzielnego i niezależnego życia. Cel i rezultaty: Opracowanie, przetestowanie, wdrożenie i wystandaryzowanie modelowych rozwiązań w zakresie usamodzielniania ONI z uwzgl. strategii organizacyjnej (w tym architekturę społeczną i środowiskową), programów nauczania, narzędzi ewaluacji i komplementarnej metodyki kształcenia wykorzystującej rozwiązania ICT, Neurodydaktyki (eyetracking i.in) i aktywnych met. kształcenia. Wyprac. model ma być możliwy do wdrożenia w każdej szk. spec. Uczestnicy i beneficjenci projektu to przede wszystkim uczniowie szkół specjalnych w PL i ISL ok 50uczestników bezpośrednich i min 120pośrdenich oraz kadra pedagogiczna i społeczna zajmująca się kreowaniem procesu ich kształcenia ok 32os. bezpośrednio i min.100pośrednio.
Projekt polega na współpracy podmiotów sektora edukacji z Polski i Norwegii, dzięki której znacząco poprawi się oferta szkół podstawowych w zakresie nauczania jęz. angielskiego. 17-osobowy zespół projektowy bazując na najlepszych praktykach opracuje Podręcznik metodyczny dla klas 0-4 i stworzy Bank Pomysłów, skąd można będzie czerpać wiedzę i inspiracje do skutecznego kształcenia najmłodszych. Nowe umiejętności zdobędą nie tylko uczestnicy, ale też przeszkolone będzie 150 osób reprezentujących inne placówki (także kształcące dzieci z trudnościami w uczeniu się). Z efektów projektu skorzysta zatem ok. 6000 uczniów. Projekt sprzyja włączeniu społecznemu i rozszerza bazę wiedzy w Polsce, odpowiadając na problem niedostosowania polskiej szkoły do wyzwań XXI wieku. Wymiana doświadczeń między partnerami (spotkania i mobilność) oraz wspólne tworzenie innowacyjnych materiałów edukacyjnych pozwoli nawiązać trwałe kontakty między szkołami z obszaru EOG.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji zawodowych 10 osób z kadry polskich edukatorów- dogoterapeutów w obszarze prowadzenia zajęć edukacyjnych z psami dla dzieci z trudnościami szkolnymi. Cel będzie realizowany poprzez wymianę doświadczeń i czerpanie wzajemnych inspiracji między polskim i norweskim partnerem. Celem jest też upowszechnienie norwesko-polskich dobrych praktyk w dziedzinie edukacji włączającej z wykorzystaniem dogoterapii szerokiemu gronu odbiorców(100 osób) podczas konferencji. Uczestnicy wezmą udział w budowaniu internetowej grupy dyskusyjnej, wymianach szkoleniowym oraz seminarium praktycznym utrwalającym wiedzę. Metodologia w projekcie to aktywne uczestnictwo, uczenie się z dobrych praktyk, twórcze działanie, udział w szkoleniach, nowoczesne technologie w nauce. Rezultaty projektu to wzrost kompetencji i wiedzy uczestników, skuteczniejsze wsparcie dzieci w edukacji, odejście od tradycyjnych metod nauczania, zwiększone wsparcie dla uczniów z trudnościami.
Projekt polega na współpracy i wdrożeniu metod estetycznych w procesach nauczania na czterech polskich uczelniach przy wsparciu norweskiej uczelni Universitetet i Sørøst-Norge, Campus Notodden. Powstanie 5 zespołów projektowych (łącznie 15 osób), które poznają się w Gdańsku na szkoleniu połączonym z wymianą doświadczeń. Przez kolejne pół roku polskie uczelnie będą pracować wspólnie z norweskimi specjalistami nad stworzeniem programu nowych zajęć – od semestru letniego wprowadzanych na partnerskich uczelniach. Studenci, biorący udział w stworzonych w ten sposób kursach, otrzymają możliwość udziału w 10-dniowym obozie naukowym w Gdańsku, który poszerzy wiedzę i umożliwi szersze nawiązanie kontaktów. Dzięki nastawieniu projektu na osoby aktywnie pracujące i studiujące – czyli takie, które mogą stosować nabyte umiejętności w praktyce zawodowej, dbamy o długoterminowy wpływ rezultatów projektu. Finałem projektu będzie konferencja naukowa w Notodden oraz wydanie recenzowanej publikacji.
Celem projektu jest przygotowanie i upowszechnienie modelowego procesu planowania, tworzenia i wdrażania rozwiązań wzmacniających funkcję wychowawczą szkoły, nastawioną na kształcenie u uczniów i uczennic kompetencji społecznych, obywatelskich i osobistych, przy jednoczesnym wzmocnieniu inkluzyjności działań eduk. Odbiorcami projektu będzie 620 nauczycieli i 160 instytucji (szkół). Do rezultatów należą: programy wsparcia wychowawców, poradnik dot.modelowych rozwiązań, doskonalący kurs internetowy, programy szkoleń, rekomendacje i dobre praktyki. Działania przyczynią się do wzbogacenia zasobów merytorycznych n-li na poziomie wiedzy, postaw i umiejętności, co wpłynie na jakość godzin do dyspozycji wychowawcy, wzmocni efektywność planowanych procesów wychowawczych szkoły. W długoterminowej perspektywie projekt przyczyni się do rozwijania przez CEO oferty wsparcia szkół w realizacji funkcji wychowawczej i włączającej oraz pozwoli dotrzeć z propozycją metodologii do nowych grup odbiorców.