Otherness-Togetherness-Aesthetics. Aesthetic learning processes and Shakespeares immersive and timeless universe

Otherness-Togetherness-Aesthetics. Aesthetic learning processes and Shakespeares immersive and timeless universe

Projekt polega na współpracy i wdrożeniu metod estetycznych w procesach nauczania na czterech polskich uczelniach przy wsparciu norweskiej uczelni Universitetet i Sørøst-Norge, Campus Notodden. Powstanie 5 zespołów projektowych (łącznie 15 osób), które poznają się w Gdańsku na szkoleniu połączonym z wymianą doświadczeń. Przez kolejne pół roku polskie uczelnie będą pracować wspólnie z norweskimi specjalistami nad stworzeniem programu nowych zajęć – od semestru letniego wprowadzanych na partnerskich uczelniach. Studenci, biorący udział w stworzonych w ten sposób kursach, otrzymają możliwość udziału w 10-dniowym obozie naukowym w Gdańsku, który poszerzy wiedzę i umożliwi szersze nawiązanie kontaktów. Dzięki nastawieniu projektu na osoby aktywnie pracujące i studiujące – czyli takie, które mogą stosować nabyte umiejętności w praktyce zawodowej, dbamy o długoterminowy wpływ rezultatów projektu. Finałem projektu będzie konferencja naukowa w Notodden oraz wydanie recenzowanej publikacji.

Bałtyk bez barier – zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez wykorzystanie metod aktywizujących

„Bałtyk bez barier” to projekt edukacyjny wykorzystujący innowacyjne metody nauczania przedmiotów przyrodniczych związanych ze środowiskiem morskim. Celem projektu jest opracowanie i wdrożenie nowoczesnych metod nauczania oraz programu edukacyjnego z zakresu ochrony Morza Bałtyckiego, poszerzenie wiedzy i wdrożenie edukacji włączającej. Projekt skupiony będzie na naukach morskich jako wysoce transdyscyplinarnych i atrakcyjnych dla młodzieży, ale także z powodu braku w podstawie programowej elementarnej wiedzy o środowisku morskim. W opracowanie programu zaangażowani będą eksperci edukacji pozaformalnej i formalnej z różnych instytucji z Polski i Norwegii. Opracowany program zostanie zweryfikowany przez nauczycieli, uczniów w tym uczniów o różnym stopniu niepełnosprawności w czasie warsztatów i szkoleń (łącznie 34 dni zajęć, 345 uczniów, 167 nauczycieli). To nowe narzędzie nauki pozwoli nauczycielom w przyszłości wzmocnić potencjał uczniów i ukształtować w nich postawy proekologiczne.

Od zmysłu do umysłu.

Zintegrowane zmysły to sprawne umysły. Projekt jest odpowiedzią na potrzebę dostosowania wymagań edukacyjnych do możliwości dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej i rozwoju neuromotorycznego, które powodują problemy w nauce i zachowaniu, trudności w podejmowaniu decyzji i akceptowaniu zmian. Konsekwencją zachowań jest niezrozumienie i wykluczenie. Projekt stwarza program szkolenia dla nauczycieli-nieterapeutów, do zrozumienia podłoża trudności szkolnych i behawioralnych dzieci. Korzyścią dla dzieci stworzenie warunków do rozwoju potencjału, co umożliwi im w przyszłości pełne włączenie w życie społeczne i zawodowe. Projekt jest skierowany do 150 osób, pracujących w mniejszych miejscowościach, na obszarach peryferyjnych. Rezultaty zostaną przekazane szerokiemu gronu szkolnemu, a sieci współpracy będą dzieliły się efektami, by zmniejszyć negatywne skutki wykluczenia-ucieczki w świat wirtualny czy w substancje psychoaktywne, nadużywania alkoholu, a w konsekwencji agresji i przemocy.

Szkutnia

Celem głównym projektu jest wypracowywanie innowacyjnej w skali Polski metody kształcenia młodzieży w zakresie tradycyjnych zawodów portowo-stoczniowych poprzez przeprowadzenie pilotażowego programu kształcenia poza edukacją formalną 40 uczestników w okresie 01.11.2019 – 30.09.201920 w Gdańsku. W ramach projektu edukacji pozaformalnej przetestowane zostaną nowe metody i organizacja nauczania praktycznych umiejętności szkutniczych, które mogłyby zwiększyć atrakcyjność kształcenia zawodowego i/ lub ustawicznego w zakresie zawodu szkutnik, czy robót szkutniczych. Zakładamy, że wprowadzenie elementu wspólnej pracy i zespołowej rywalizacji sportowej zwiększy zainteresowanie młodzieży szkutnictwem, wypromuje zawód i przełoży się liczbę kandydatów do nauki tego zawodu w szkole zawodowej lub w ramach kwalifikacyjnych kursów zawodowych.

Gdyńscy zawodowcy – program podnoszenia jakości i dopasowania kształcenia zawodowego do potrzeb rynku pracy

Celem projektu jest poprawa jakości oraz dopasowanie kształcenia zawodowego w Gdyni do aktualnych potrzeb rynku pracy. Cel zostanie zrealizowany poprzez wzmacnianie współpracy z pracodawcami, kształtowanie wśród uczestników projektu postaw proprzedsiębiorczych, rozwój kompetencji zawodowych kadry odpowiedzialnej za kształcenie zawodowe, włączanie do edukacji zawodowej nowych technologii i metod nauczania, rozwój doradztwa zawodowego i mentoringu, wymianę doświadczeń między partnerami projektu, działania upowszechniające kształcenie zawodowe. Projekt jest odpowiedzią na aktualne potrzeby rynku pracy, tj. konieczność zapewnienia odpowiedniej liczby wykwalifikowanych pracowników. Uczestnikami projektu są uczniowie, nauczyciele, doradcy zawodowi i kadra zarządzająca gdyńskich szkół zawodowych (251 osób). Projekt przyczyni się do podniesienia jakości oferty gdyńskich szkół zawodowych, zwiększenia atrakcyjności edukacji zawodowej i zniwelowania stereotypów dotyczących kształcenia zawodowego.

Mobilność w szkolnictwie wyższym
Mobilność w szkolnictwie wyższym