Celem projektu jest przygotowanie i upowszechnienie modelowego procesu planowania, tworzenia i wdrażania rozwiązań wzmacniających funkcję wychowawczą szkoły, nastawioną na kształcenie u uczniów i uczennic kompetencji społecznych, obywatelskich i osobistych, przy jednoczesnym wzmocnieniu inkluzyjności działań eduk. Odbiorcami projektu będzie 620 nauczycieli i 160 instytucji (szkół). Do rezultatów należą: programy wsparcia wychowawców, poradnik dot.modelowych rozwiązań, doskonalący kurs internetowy, programy szkoleń, rekomendacje i dobre praktyki. Działania przyczynią się do wzbogacenia zasobów merytorycznych n-li na poziomie wiedzy, postaw i umiejętności, co wpłynie na jakość godzin do dyspozycji wychowawcy, wzmocni efektywność planowanych procesów wychowawczych szkoły. W długoterminowej perspektywie projekt przyczyni się do rozwijania przez CEO oferty wsparcia szkół w realizacji funkcji wychowawczej i włączającej oraz pozwoli dotrzeć z propozycją metodologii do nowych grup odbiorców.