Wyszukiwanie partnerów

Poszukując Partnera z Państw-Darczyńców, należy pamiętać o kilku niezwykle istotnych aspektach:
  • większość z nich otrzyma bardzo wiele zapytań dot. współpracy przy projekcie
    • Twoje zapytanie powinno być jasne, czytelne, konkretne, zwięzłe i atrakcyjne w kontekście działalności danej instytucji
    • Musisz przedstawić jasną i przejrzystą wizję projektu oraz planowanych rezultatów. Z Twojej propozycji potencjalny partner powinien móc wywnioskować, o czym ma być projekt
    • Unikaj ogólnych stwierdzeń typu: "jesteśmy szkołą, która chciałaby współpracować z podobną szkołą w Norwegii, dlatego piszemy do Państwa" - szanse na pozyskanie partnera w ten sposób są bliskie 0
    • Zapytanie musi być przesłane z odpowiednim wyprzedzeniem - tak wcześnie, jak to możliwe. Zaproszenia otrzymane na 1-2 tygodnie przed zakończeniem naboru, prawdopodobnie nie zostaną nawet rozpatrzone
  • zapytanie powinno zawierać co najmniej następujące elementy:
    • osobę do kontaktu oraz jej dane
    • nazwę instytucji i podstawowe informacje na jej temat
      • liczba uczniów i kadry naukowej
      • przykłady potwierdzające wcześniejszą współpracę przy projektach tego typu (tylko przykłady, nie długa lista)
    • preferowane obszary współpracy (nie za dużo - tak, żeby możliwe było wychwycenie istoty projektu)
    • główne plany i założenia projektu (j.w.)
    • ramy czasowe, rozmiar projektu w kontekście finansowym oraz nakładu pracy, a także oczekiwań dot. zaangażowania ze strony danego Partnera
    • Podstawowe warunki współpracy, w tym kwestie finansowe - na podstawie warunków konkretnego naboru
    • Inne informacje, które mogą zwiększyć zainteresowanie Partnera
  • jakość, nie ilość - lepiej wysłać mniej zapytań, z których każde będzie dokładnie dopasowane do potencjalnego Partnera niż wysyłać ich dziesiątki i setki, ale na dość dużym poziomie ogólności. Instytucje z Państw-Darczyńców zwykle nawet nie odpowiadają na ogólne zaproszenia
  • np. w Norwegii szkoły zwykle podlegają radom miast, które mają decydujący głos w zakresie ich działalności, a zatem mogą być właściwym adresatem zaproszeń. Warto to sprawdzić szukając właściwego Partnera.
  Powyższe wskazówki opracowano na podstawie prezentacji Pana Franka Moe: "Norweskie instytucje oraz sposoby dotarcia do nich", DIKU (Norwegia).